MINGGU KE-22 DAN KE-23
( CUTI PENGGAL PERTAMA )
MINGGU KEDUAPULUH EMPAT
ISNIN (13 JUN 2011)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S5 (35 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Pembetulan ( Kertas 1 – Bahagian A) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan . 2. Menulis semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul. |
Fokus utama | 12.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menulis semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul. |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata, peribahasa |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A ) |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S3 (33 orang) |
Masa | 9.45-10.55 a.m |
Tajuk | Pembetulan ( Kertas 1 – Bahagian A) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan . 2. Menulis semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul. |
Fokus utama | 12.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menulis semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul. |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata, peribahasa |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A ) |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S2 (34 orang) |
Masa | 10.55 – 12.05 p.m |
Tajuk | Pembetulan ( Kertas 2 – Soalan 4) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Mengenal pasti kelemahan dalam menjawab soalan novel. |
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 12.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Para pelajar menulis semula jawapan yang betul. |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata, peribahasa |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2 ( Soalan 4 ) ,Novel Melunas Rindu |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
SELASA (14 JUN 2011) ( TIADA SESI P & P. CUTI SAKIT )
| |
RABU (15 JUN 2011)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S2 (34 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Karangan wawancara |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. Mengenal pasti format karangan wawancara. |
Fokus utama | 8.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 12.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan, kesihatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Kajian Masa Depan 4.BBB-buku teks m/s 172 - 179. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Para pelajar menyalin format karangan wawancara. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K3 (38 orang) |
Masa | 10.20 – 11.30 a.m |
Tajuk | Karangan wawancara |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. Mengenal pasti format karangan wawancara. |
Fokus utama | 8.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 12.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan, kesihatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Kajian Masa Depan 4.BBB-buku teks m/s 172-179. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin format karangan wawancara. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S3 (33 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Pembetulan ( Kertas 1 – Bahagian B) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan . |
Fokus utama | 12.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menulis pembetulan berdasarkan skema jawapan. |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata, peribahasa |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B ) |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
KHAMIS (16 JUN 2011)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S3 (33 orang) |
Masa | 10.55 – 11.30 a.m |
Tajuk | Pembetulan ( Kertas 2 ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Mengenal pasti kesalahan dan membetulkan kesilapan menulis rumusan dengan format yang sepatutnya . 2. Mengenal pasti kesalahan dan membetulkan jawapan pemahaman. 3. Membina dua ayat bagi menunjukkan perbezaan makna. 4. Membetulkan kesalahan ejaan, penggunaan imbuhan, istilah dan kesalahan tatabahasa. 5. Menyenarai tiga peribahasa yang bersesuaian dengan petikan. 6. Menghurai tema dan persoalan novel. |
Fokus utama | 12.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Para pelajar membuat pembetulan berdasarkan jawapan yang dibincangkan. |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menjana idea, menyenarai Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2 |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S2 (34 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Ayat majmuk gabungan 1. Menyenarai tujuh pola ayat majmuk gabungan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Menyenarai tujuh pola ayat majmuk gabungan |
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Nota individu – menyenarai tujuh pola ayat majmuk gabungan dengan contoh. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
JUMAAT (17 JUN 2011)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S5 (35 orang) |
Masa | 9.40 – 10.40 a.m |
Tajuk | Pembetulan ( Kertas 2 ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Mengenal pasti kesalahan dan membetulkan kesilapan menulis rumusan dengan format yang sepatutnya . 2. Mengenal pasti kesalahan dan membetulkan jawapan pemahaman. 3. Membina dua ayat bagi menunjukkan perbezaan makna. 4. Membetulkan kesalahan ejaan, penggunaan imbuhan, istilah dan kesalahan tatabahasa. 5. Menyenarai tiga peribahasa yang bersesuaian dengan petikan. 6. Menghurai tema dan persoalan novel. |
Fokus utama | 12.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Para pelajar membuat pembetulan berdasarkan jawapan yang dibincangkan. |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menjana idea, menyenarai Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2 |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K3 (38 orang) |
Masa | 10.40 - 11.40 a.m |
Tajuk | Ayat majmuk gabungan 1. Menyenarai tujuh pola ayat majmuk gabungan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 2. Menyenarai tujuh pola ayat majmuk gabungan |
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Nota individu – menyenarai tujuh pola ayat majmuk gabungan dengan contoh. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
No comments:
Post a Comment