MINGGU KETIGAPULUH LIMA
ISNIN (27 OGOS 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 ( 40 orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan
Ujian 2
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar dan guru membuat pembetulan kertas soalan Ujian 2.
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar .
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3 ( 34 orang)
|
Masa
|
10.20 –
11.30 a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan
Ujian 2
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar dan guru membuat pembetulan
kertas soalan Ujian 2.
|
Refleksi
|
Aktiviti pembetulan
berjalan lancar.
|
SELASA (28 OGOS 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5S2 ( 36 orang)
|
Masa
|
8.15 - 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan SPM ( Biologi Kertas 1 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas soalan peperiksaan percubaan SPM.
2.Guru
mengawas para pelajar menjawab kertas peperiksaan.
|
Refleksi
|
Peperiksaan berjalan lancar sepanjang pengawasan guru.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4S3 ( 29 orang)
|
Masa
|
9.45 - 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan Ujian
2
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar dan guru membuat pembetulan kertas soalan Ujian 2.
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3 ( 34 orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p .m
|
Tajuk
|
Sajak
Mahsuri dan Prosa Klasik Hikayat Khoja Maimun.
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1. Menyatakan maksud sajak.
2. Menyenarai sekurang-kurangnya 3 gaya
bahasa, persoalan,latar,nilai dan pengajaran.
3. Menjelaskan tema .
4. Menghuraikan watak utama serta watak
sampingan dalam prosa klasik.
|
Fokus utama
|
10.1 Aras
1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
9.1 Aras 1
(i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
nota.
3.Persembahan
2 kumpulan pelajar.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
sebutan & intonasi
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kesusasteraan
Melayu
2.Nilai:semangat
bermasyarakat, tanggungjawab,patriotisme
3.KBT: KB-mengitlak,
mencirikan
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Antologi Harga Remaja
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas serta persembahan kumpulan berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai
sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki.
|
RABU (29 OGOS 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4S3 ( 29 orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Sajak
Mahsuri dan Prosa Klasik Hikayat Khoja Maimun.
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1. Menyatakan maksud sajak.
2. Menyenarai sekurang-kurangnya 3 gaya
bahasa, persoalan,latar,nilai dan pengajaran.
3. Menjelaskan tema .
4. Menghuraikan watak utama serta watak
sampingan dalam prosa klasik.
|
Fokus utama
|
10.1 Aras
1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
9.1 Aras 1
(i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
nota.
3.Persembahan
2 kumpulan pelajar.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
sebutan & intonasi
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kesusasteraan
Melayu
2.Nilai:semangat
bermasyarakat, tanggungjawab,patriotisme
3.KBT:
KB-mengitlak, mencirikan
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Antologi Harga Remaja
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas serta persembahan kumpulan berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai
sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 ( 40 orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Sajak
Mengintai Ruang Insaf
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1. Menyatakan maksud sajak.
2. Menyenarai sekurang-kurangnya 3 gaya
bahasa, persoalan,nilai dan pengajaran.
3. Menjelaskan tema .
|
Fokus utama
|
10.1 Aras
1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
9.1 Aras 1
(i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
nota.
3.Mendeklamasi
sajak
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
sebutan & intonasi
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kesusasteraan
Melayu
2.Nilai:semangat
bermasyarakat, tanggungjawab,patriotisme
3.KBT:
KB-mengitlak, mencirikan
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Antologi Harga Remaja
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen
sastera yang dikehendaki.
|
KHAMIS (30 OGOS 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3 (34
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15
a.m
|
Refleksi
|
Tiada sesi P
& P memandangkan perhimpunan diadakan sempena sambutan hari merdeka.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5S2 (36
orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Karangan
pendapat (Punca-punca serta cara mengatasi pencemaran sungai.)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1. Menulis perenggan isi berdasarkan kerangka jawapan.
|
Fokus utama
|
8.3 Aras
1 (ii)
|
Fokus
sampingan
|
12.1 Aras
1(i)
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis
|
Pengisian
kurikulum
|
1. Ilmu:kemasyarakatan,
alam sekitar
2.
Nilai:tanggungjawab, kerjasama
3. KBT:KB-menjana
idea
Kajian Masa Depan
4.BBB-buku
rujukan .
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Latihan
kumpulan -Menulis satu perenggan isi berdasarkan isi yang diberi.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
JUMAAT ( 31 OGOS 2012 )
CUTI UMUM
SEMPENA SAMBUTAN HARI
KEMERDEKAAN
|
No comments:
Post a Comment