MINGGU KESEBELAS
CUTI PERTENGAHAN PENGGAL PERTAMA
MINGGU KEDUABELAS
ISNIN (19 MAC 2012)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S3 (29 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Pembetulan Ujian 1 -Rumusan & pemahaman |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelaJar dapat: 1. Mengenal pasti dan membetulkan kesilapan dalam menghasil rumusan berdasarkan format yang betul. 2. Menulis jawapan pemahaman yang betul. |
Fokus utama | 2.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu: Isu kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menganalisis, menyenarai 4.BBB – Kertas soalan |
Aktiviti | 1.Penerangan guru. 2.Para pelajar membuat pembetulan. |
Refleksi | Pembetulan berjalan lancar. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (36 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Pembetulan Ujian 1 -Rumusan & pemahaman |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelaJar dapat: 3. Mengenal pasti dan membetulkan kesilapan dalam menghasil rumusan berdasarkan format yang betul. 1. Menulis jawapan pemahaman yang betul. |
Fokus utama | 2.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu: Isu kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menganalisis, menyenarai 4.BBB – kertas soalan |
Aktiviti | 1.Penerangan guru. 2.Para pelajar membuat pembetulan. |
Refleksi | Pembetulan berjalan lancar. |
SELASA (20 MAC 2012)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K3 (34 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Pembetulan Ujian 1 -Rumusan & pemahaman |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelaJar dapat: 4. Mengenal pasti dan membetulkan kesilapan dalam menghasil rumusan berdasarkan format yang betul. 5. Menulis jawapan pemahaman yang betul. |
Fokus utama | 2.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu: Isu kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menganalisis, menyenarai 4.BBB – Kertas soalan |
Aktiviti | 1.Penerangan guru. 2.Para pelajar membuat pembetulan. |
Refleksi | Pembetulan berjalan lancar. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K7 (40 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Pembetulan Ujian 1 -Rumusan & pemahaman |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelaJar dapat: 1. Menulis pendahuluan rumusan yang betul. 2. Menyenarai isi-isi tersurat daripada petikan. |
Fokus utama | 2.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu: Isu kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menganalisis, menyenarai 4.BBB – kertas soalan |
Aktiviti | 1.Penerangan guru. 2.Para pelajar membuat pembetulan. |
Refleksi | Pembetulan berjalan lancar. |
RABU (21 MAC 2012)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (36 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Sinopsis dan tema novel Kabus di Perbukitan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Menyatakan biodata pengarang novel. 2. Menjelaskan sinopsis novel. 3. Menghurai tema novel. |
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – tema 2.Latihan individu – melengkapkan teks sinopsis novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Kabus di Perbukitan, buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Disiplin pelajar masih terkawal. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K3 (34 orang) |
Masa | 9.45 - 10.55 a.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Pembentukan kata adjektif ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. Mengenal pasti jenis pembentukan kata adjektif. |
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Morfologi ( Kata adjektif tunggal, majmuk, terbitan dan ganda ) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu: kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas, mencirikan 4.BBB – Buku teks BM tingkatan 4 m/s 116 dan 117 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas-empat jenis pembentukan kata adjektif. 2.Latihan kumpulan – pelajar menyatakan jenis pembentukan kata adjektif. |
Refleksi | Perbincangan berjalan lancar. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S3 (29 orang) |
Masa | 10.55 – 12.05 p.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Pembentukan kata adjektif ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. Mengenal pasti jenis pembentukan kata adjektif. |
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Morfologi ( Kata adjektif tunggal, majmuk, terbitan dan ganda ) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu: kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas, mencirikan 4.BBB – Buku teks BM tingkatan 4 m/s 116 dan 117 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas-empat jenis pembentukan kata adjektif. 2.Latihan kumpulan – pelajar menyatakan jenis pembentukan kata adjektif. |
Refleksi | Perbincangan berjalan lancar. |
KHAMIS (22 MAC 2012)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S3 (29 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Sinopsis dan tema novel Melunas Rindu |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Menjelaskan sinopsis novel. 2. Menjelaskan tema novel. |
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – sinopsis novel. 2.Aktiviti berkumpulan – menyenarai peristiwa berdasarkan tema novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Melunas Rindu, buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Disiplin pelajar masih terkawal. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (36 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Ayat majmuk gabungan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Menyenarai ayat majmuk gabungan 2. Memisah ayat majmuk kepada ayat tunggal. |
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu a.Menyenarai ayat majmuk gabungan daripada petikan. b.Mencerakin ayat majmuk kepada beberapa ayat tunggal. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku rujukan, buku teks m/s 194-195, 204. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K7 (40 orang) |
Masa | 10.55 – 12.05 p.m |
Tajuk | Pembetulan Ujian 1 -Rumusan & pemahaman |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelaJar dapat: 1. Menyenarai isi-isi tersirat. 2. Menulis penutup rumusan. |
Fokus utama | 2.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu: Isu kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menganalisis, menyenarai 4.BBB – kertas soalan |
Aktiviti | 1.Penerangan guru. 2.Para pelajar membuat pembetulan. |
Refleksi | Pembetulan berjalan lancar. |
JUMAAT (23 MAC 2012)
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K3 (34 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Sinopsis dan tema novel Melunas Rindu |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Menjelaskan sinopsis novel. 2. Menjelaskan tema novel. |
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – sinopsis novel. 2.Aktiviti berkumpulan – menyenarai peristiwa berdasarkan tema novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Melunas Rindu, buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Disiplin pelajar masih terkawal. |
| |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K7 (40 orang) |
Masa | 9.40 – 10.40 a.m |
Tajuk | Sinopsis novel Melunas Rindu |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat; 1. Menjelaskan sinopsis novel. |
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – melengkapkan teks. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Melunas Rindu, buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Disiplin pelajar masih terkawal. |
No comments:
Post a Comment