MINGGU LAPAN BELAS
ISNIN (3 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Plot dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan – menyusun peristiwa berdasarkan novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyusun peristiwa mengikut kronologi. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Plot dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan – menyusun peristiwa berdasarkan novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyusun peristiwa mengikut kronologi. |
SELASA (4 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Plot dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan – menyusun peristiwa berdasarkan novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyusun peristiwa mengikut kronologi. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Plot dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan – menyusun peristiwa berdasarkan novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyusun peristiwa mengikut kronologi. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 10.55 – 12.05 p.m |
Tajuk | Ayat majmuk gabungan
|
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – menggabung 4 ayat tunggal menjadi 2 ayat majmuk gabungan. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB- menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objekrtif pelajaran tercapai. |
RABU (5 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan Ucapan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral, kesukanan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku teks m/s 225-227. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu -menulis karangan ucapan bertemakan ucapan perasmian. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar.70% daripada pelajar mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Ayat majmuk gabungan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menyenarai ayat majmuk gabungan dari petikan. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku teks m/s 194 , 204 |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
KHAMIS (6 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan Ucapan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral, kesukanan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku teks m/s 225-227. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu -menulis karangan ucapan bertemakan ucapan perasmian. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar.80% daripada pelajar mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Karangan rencana |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku teks m/s 97-99 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu -menulis satu perenggan pendahuluan, satu perenggan isi dan perenggan penutup (Perpaduan Bermula dari Sekolah) |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar.70% daripada kumpulan mencapai objektif pelajaran. |
JUMAAT (7 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Karangan rencana |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku teks m/s 97-99 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu -menulis satu perenggan pendahuluan, satu perenggan isi dan perenggan penutup (Perpaduan Bermula dari Sekolah) |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar.80% daripada kumpulan mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 9.40 – 10.40 a.m |
Tajuk | Ayat Perintah |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan |
|
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – menyenarai ayat perintah mengikut jenis dari petikan. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku teks m/s 151, 152, 160 dan 161. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objekrtif pelajaran tercapai. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5k1 (42 orang) |
Masa | 10.40 – 11.40 a.m |
Tajuk | Ayat Perintah |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menyenarai ayat perintah mengikut jenis dari petikan. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku teks m/s 151, 152, 160 dan 161. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objekrtif pelajaran tercapai. |
No comments:
Post a Comment