MINGGU SEMBILAN BELAS
ISNIN (10 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Watak dan perwatakan dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan –menjelas peristiwa yang berkaitan dengan perwatakan watak |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 80% daripada kumpulan pelajar dapat menjelas peristiwa berkaitan perwatakan watak. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Watak dan perwatakan dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan –menyenarai watak dan menjelaskan perwatakan setiap watak |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 85% daripada kumpulan pelajar dapat menyenarai watak dan menjelaskan perwatakan watak. |
SELASA (11 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Watak dan perwatakan dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan –menjelas peristiwa yang berkaitan dengan perwatakan watak |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 70% daripada kumpulan pelajar dapat menjelas peristiwa berkaitan perwatakan watak. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Watak dan perwatakan dalam novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan individu –menyenarai watak dan menjelaskan perwatakan setiap watak |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 90% daripada pelajar dapat menyenarai watak dan menjelaskan perwatakan watak. |
RABU (12 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan Surat Kiriman Tidak Rasmi |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral, kesukanan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – format surat kiriman tak rasmi. 2.Latihan individu -menulis karangan surat kiriman tak rasmi kepada kawan mengenai kehidupan seharian. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar.70% daripada pelajar mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Ayat majmuk gabungan
|
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – memisah satu ayat majmuk kepada dua ayat tunggal. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku rujukan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
KHAMIS (13 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Peperiksaan Semester 1 Bahasa Malaysia Kertas 1 ( 0710 – 0925 a.m ) |
Refleksi | Ujian berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Peperiksaan Semester 1 Bahasa Malaysia Kertas 2 ( 1010 – 1240 p.m ) |
Refleksi | Ujian berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Peperiksaan Semester 1 Bahasa Malaysia Kertas 2 ( 1010 – 1240 p.m ) |
Refleksi | Ujian berjalan lancar. |
JUMAAT (14 MEI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Peperiksaan Semester 1 Bahasa Inggeris Kertas 1 ( 0710 - 0855 a.m ) |
Refleksi | Ujian berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 9.40 – 10.40 a.m |
Tajuk | Peperiksaan Semester 1 Bahasa Inggeris Kertas 2 (0925 - 1140 a.m ) |
Refleksi | Ujian berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 10.40 – 11.40 a.m |
Tajuk | Peperiksaan Semester 1 Bahasa Inggeris Kertas 2 (0925 – 1140 a.m ) |
Refleksi | Ujian berjalan lancar. |
No comments:
Post a Comment