MINGGU KEEMPAT
PULUH TIGA
ISNIN (21 OKTOBER 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1-Bahagian B )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1. Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan
karangan.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (40
orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1-Bahagian A )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1. Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan
karangan berdasarkan bahan rangsangan .
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
SELASA (22 OKTOBER 2013)
|
|
Subjek
|
Pemulihan
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (40
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1-Bahagian B)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1. Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan
karangan respons terbuka.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Ulangkaji
novel
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1. Menjelaskan unsur saspens dalam novel.
2. Menghuraikan dua peristiwa menarik dalam
tahap peleraian dua novel yang dipilih.
|
Fokus utama
|
10.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Pembentangan
kumpulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Novel
Melunas Rindu, Novel Kabus di Perbukitan
|
Refleksi
|
Para pelajar
dapat menghuraikan unsur saspens dengan dua peristiwa menarik hasil
perbincangan dalam kelas.
|
RABU (23 OKTOBER 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (40
orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Refleksi
|
Tiada sesi P
& P kerana para pelajar terlibat dalam pemulangan buku.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K8 (39
orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Refleksi
|
Tiada sesi P
& P kerana para pelajar terlibat dalam pemulangan buku teks.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p.m
|
Refleksi
|
Tiada sesi P
& P kerana para pelajar terlibat dalam pemulangan buku teks.
|
KHAMIS (24 OKTOBER 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (40
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1. Menulis rumusan dengan kaedah yang
betul.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan
yang diberi.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas
jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Latihan
Tatabahasa ( Menukar cakap ajuk kepada cakap pindah )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1. Menukar ayat cakap ajuk kepada ayat
cakap pindah.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menulis kesalahan serta
jawapan yang betul.
2.Perbincangan
kelas-jawapan yang diberi pelajar.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Buku
Kerja
|
Refleksi
|
Objektif
pelajaran tercapai.
|
JUMAAT (25 OKTOBER 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Refleksi
|
Tiada sesi P
& P kerana para pelajar terlibat dalam peminjaman buku.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang )
|
Masa
|
10.40 –
11.40 a.m
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1. Menulis rumusan lengkap.
|
Fokus utama
|
12.1 aras 1
(i)
|
Fokus
sampingan
|
8.3 aras 1
(i)
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis ,
kosa kata
|
Pengisian
kurikulum
|
1.
Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral, kemasyarakatan
2.
Nilai:tanggungjawab, kerjasama
3. KBT:KB-menganalisis
Pembelajaran kontruktivisme
4.BBB: Buku
rujukan
|
Aktiviti
|
1.Aktiviti
kelas
– menulis
rumusan lengkap dalam kelas
|
Refleksi
|
90% daripada
pelajar dapat menyiapkan latihan rumusan yang diberi.
|
Thursday, October 31, 2013
RPH Minggu 43
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment