MINGGU KESEMBILAN
ISNIN
(25 FEBRUARI 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Matematik 1 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menduduki peperiksaan.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan lancar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K1 (39
orang)
|
Masa
|
8.15 –
9.25 a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Matematik 1 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas 1 Matematik.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan berjalan
lancar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (42
orang)
|
Masa
|
10.20 –
11.30 a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Matematik 2 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas 2 Matematik.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan lancar.
|
SELASA ( 26 FEBRUARI 2013 )
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (42
orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Pendidikan Moral / Pendidikan Islam 1 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menduduki peperiksaan.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan lancar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Pendidikan Moral / Pendidikan Islam 1 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas peperiksaan Pendidikan Moral / Pendidikan Islam 1
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan berjalan lancar.
|
RABU
(27 FEBRUARI 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15 a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Sains 1)
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas 1 subjek Sains.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan berjalan lancar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K1 (39
orang)
|
Masa
|
10.20 –
11.30 a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Sains2 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas 2 subjek Sains.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan berjalan lancar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
11.30 – 12.40 p.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Sains 2 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas 2 subjek Sains.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan berjalan lancar.
|
KHAMIS
(28 FEBRUARI 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K1 (39
orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Sains Pertanian 2 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas peperiksaan subjek Sains Pertanian 2.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan berjalan lancar.
|
JUMAAT
( 1 MAC 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15 a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Geografi 1 )
|
Aktiviti
|
1.Para pelajar
menduduki peperiksaan Geografi kertas 1.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan lancar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
9.40 – 10.40 a.m
|
Tajuk
|
Kaedah
Menganalisis Soalan karangan berpandu
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran pelajar dapat:
1.
Menganalisis
soalan karangan berpandu berdasarkan
kata kunci, skop tajuk, dan kehendak soalan.
|
Fokus Utama
|
12.1 aras 1
(iii)
|
Fokus
Sampingan
|
9.1 aras 1
(i)
|
Aktiviti
|
1.
Perbincangan
kelas
2.
Penerangan
guru – kaedah menganalisis soalan karangan berpandu.
|
Sistem
bahasa
|
Morfologi:Kata
tanya, nama, sendi nama, kerja
Sintaksis:
Ayat majmuk, ayat tunggal
Peribahasa
Kosa kata
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
remaja, kemasyarakatan
2.Nilai:Tanggungjawab,patriotisme
3:KBT:
KB-menjana idea, menganalisis
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:buku
rujukan, kertas 1 peperiksaan awal tahun
|
Refleksi
|
Perbincangan
berjalan lancar. Respons yang positif daripada pelajar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (42
orang)
|
Masa
|
10.40 – 11.40
a.m
|
Tajuk
|
Kaedah
Menganalisis Soalan karangan berpandu
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran pelajar dapat:
2.
Menganalisis
soalan karangan berpandu berdasarkan
kata kunci, skop tajuk, dan kehendak soalan.
|
Fokus Utama
|
12.1 aras 1
(iii)
|
Fokus
Sampingan
|
9.1 aras 1
(i)
|
Aktiviti
|
3.
Perbincangan
kelas
4.
Penerangan
guru – kaedah menganalisis soalan karangan berpandu.
|
Sistem
bahasa
|
Morfologi:Kata
tanya, nama, sendi nama, kerja
Sintaksis:
Ayat majmuk, ayat tunggal
Peribahasa
Kosa kata
|
Refleksi
|
Perbincangan
berjalan lancar. Respons yang positif daripada pelajar.
|
SABTU
GANTIAN HARI JUMAAT ( 2 MAC 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.10 a.m
|
Tajuk
|
Ulangkaji
peperiksaan
|
Aktiviti
|
1.Para pelajar
mengulangkaji pelajaran sebagai persediaan menghadapi peperiksaan yang akan datang.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Sesi
ulangkaji terkawal.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (42
orang)
|
Masa
|
9.30 – 10.30 a.m
|
Tajuk
|
Kaedah
Menganalisis Soalan karangan berpandu ( latihan )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran pelajar dapat:
1.
Menganalisis
soalan karangan berpandu berdasarkan
kata kunci, skop tajuk, dan kehendak soalan.
|
Fokus Utama
|
12.1 aras 1
(iii)
|
Fokus
Sampingan
|
9.1 aras 1
(i)
|
Aktiviti
|
1.
Latihan
serta pembentangan kumpulan pelajar -
2.
Perbincangan
dengan guru
|
Sistem
bahasa
|
Morfologi:Kata
tanya, nama, sendi nama, kerja
Sintaksis:
Ayat majmuk, ayat tunggal
Peribahasa
Kosa kata
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
remaja, kemasyarakatan
2.Nilai:Tanggungjawab,patriotisme
3:KBT:
KB-menjana idea, menganalisis
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:buku
rujukan
|
Refleksi
|
Perbincangan
berjalan lancar. Respons yang positif daripada pelajar.
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
10.30 – 11.30
a.m
|
Tajuk
|
Kaedah
Menganalisis Soalan karangan berpandu (latihan)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran pelajar dapat:
1.
Menganalisis
soalan karangan berpandu berdasarkan
kata kunci, skop tajuk, dan kehendak soalan.
|
Fokus Utama
|
12.1 aras 1
(iii)
|
Fokus
Sampingan
|
9.1 aras 1
(i)
|
Aktiviti
|
1.
Latihan
dan pembentangan kumpulan pelajar.
2.
Perbincangan
kelas
|
Sistem
bahasa
|
Morfologi:Kata
tanya, nama, sendi nama, kerja
Sintaksis:
Ayat majmuk, ayat tunggal
Peribahasa
Kosa kata
|
Refleksi
|
Perbincangan
berjalan lancar. Respons yang positif daripada pelajar.
|
No comments:
Post a Comment