MINGGU KESEPULUH
ISNIN ( 4 MAC 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
2.
Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K1 (39
orang )
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun ( Geografi 2 )
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menjawab kertas 2 Geografi.
2.Guru
mengawas para pelajar.
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan lancar.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
10.55 –
12.05 p.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian A)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
2.
Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis semula
karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas
jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
SELASA (5 MAC 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan rumusan.
2.
Menjawab
soalan pemahaman yang betul.
3.
Membina
ayat.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, morfologi
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas
jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Pembetulan berjaya dihabiskan..
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan dan karangan respons terbuka.
2.
Menulis
karangan berdasarkan bahan rangsangan dan karangan respons terbuka.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
RABU ( 6 MAC 2013 )
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (34 orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Menulis
rumusan dengan teknik yang betul .
2.
Menjawab
soalan pemahaman dengan betul.
3.
Membina
ayat dengan betul.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
pembetulan berdasarkan skema jawapan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K1 (39
orang)
|
Masa
|
10.20 -
11.30 a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan dan karangan respons terbuka.
2.
Menulis
karangan berdasarkan bahan rangsangan dan karangan respons terbuka.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menulis
rumusan dengan kaedah yang betul.
2.
Menjawab
soalan pemahaman dengan betul.
3.
Membina
ayat dengan gramatis.
4.
Menukar
ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
5.
Mengenal
pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan
tatabahasa.
6.
Membina
ayat daripada peribahasa yang diberi.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan
yang diberi.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
KHAMIS ( 7 MAC 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K1 (39
orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menulis
rumusan dengan kaedah yang betul.
2.
Menjawab
soalan pemahaman dengan betul.
3.
Membina
ayat dengan gramatis.
4.
Menukar
ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
5.
Mengenal
pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan
tatabahasa.
6.
Membina
ayat daripada peribahasa yang diberi.
7.
Menjawab
soalan pemahaman berkaitan novel.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan yang
diberi.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
JUMAAT ( 8 MAC 2013 )
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan
soalan 4 ( Novel )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Menulis
dua bukti persoalan keberanian dalam novel yang dipilih.
2.
Menulis
satu peristiwa menggembirakan dalam novel yang dipilih.
|
Fokus utama
|
10.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
12.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan berdasarkan jawapan yang dibincangkan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea, menyenarai
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
9.40 – 10.40
a.m
|
Tajuk
|
Tatabahasa (
Membina ayat )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, para pelajar dapat:
1.
Mengenal
pasti kaedah membina ayat.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para pelajar
menulis nota mengenai kaedah membina ayat.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea, menyenarai
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Buku
rujukan
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41 orang)
|
Masa
|
10.40 –
11.40 a.m
|
Tajuk
|
Tatabahasa (
Kaedah membina ayat )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kaedah membina ayat .
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar menulis nota berkaitan kaedah membina ayat.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Buku
rujukan
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
No comments:
Post a Comment