MINGGU KEENAM BELAS
ISNIN (18 APRIL 2011) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S5 (35 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Binaan plot dalam novel Kabus di Perbukitan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan – menyusun peristiwa berdasarkan novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Kabus di Perbukitan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyusun peristiwa mengikut binaan plot. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S3 (33 orang) |
Masa | 9.45 - 10.55 a.m |
Tajuk | Teknik plot dalam novel Kabus di Perbukitan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan – menyatakan peristiwa berdasarkan teknik plot. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Kabus di Perbukitan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Setiap teknik yang diberi dapat diberi sekurang-kurangnya satu contoh. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S2 (34 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Teknik plot dalam novel Melunas Rindu |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Latihan kumpulan – menjelaskan peristiwa berdasarkan teknik plot novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Melunas Rindu , buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Setiap kumpulan pelajar berjaya memberi satu contoh peristiwa berdasarkan teknik plot yang diberi. |
SELASA (19 APRIL 2011) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K3 (38 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Refleksi | Tiada sesi P & P. Pentaksiran lisan diadakan untuk lima orang pelajar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S3 (33 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Karangan Surat Kiriman Rasmi |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral, kesukanan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – format surat kiriman rasmi. 2.Latihan individu- menyalin contoh karangan surat kiriman rasmi. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S5 (35 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Ayat majmuk pancangan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Nota individu – menyenarai tiga pola ayat majmuk pancangan dengan contoh. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
RABU (20 APRIL 2011) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4S2 ( 35 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Karangan rangsangan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis , kosa kata, peribahasa |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:Kesihatan, telekomunikasi 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-Bahan edaran, buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Penerangan guru – rangka jawapan karangan. 3.Latihan individu – menulis karangan (Kebaikan dan keburukan telefon bimbit). |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan guru, 90% daripada pelajar berjaya menghasilkan karangan. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 4K3 (38 orang) |
Masa | 10.20 -11.30 a.m |
Tajuk | Binaan dan Teknik plot dalam novel Melunas Rindu |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Menyalin nota. 3.Aktiviti kumpulan - menyusun binaan plot novel – menjelaskan peristiwa berdasarkan teknik plot novel. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Melunas Rindu , buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyusun peristiwa mengikut binaan plot dan memberi contoh peristiwa bagi setiap teknik plot. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S3 (33 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Ayat majmuk pancangan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Nota individu – menyenarai tiga pola ayat majmuk pancangan dengan contoh. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai. |
KHAMIS (21 APRIL 2011)
TIADA SESI P & P. GURU MENGHADIRI MESYUARAT /BENGKEL ULBS DI PPD SAMARAHAN | |
JUMAAT (22 APRIL 2011)
CUTI UMUM GOOD FRIDAY |
No comments:
Post a Comment