Tuesday, November 16, 2010

RPH MINGGU 45

MINGGU KEEMPAT PULUH LIMA


 


 

ISNIN (8 NOVEMBER 2010)


 

( CUTI REHAT KHAS )


 

SELASA ( 9 NOVEMBER 2010 )


 

P & P dibatalkan disebabkan pemulangan buku teks tingkatan 5.


 

RABU (10 NOVEMBER 2010)

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5K1 (41 orang)

Masa

7.05 - 8.15 a.m

Tajuk

Karangan perbincangan

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menulis satu perenggan isi .

Fokus utama

8.3 aras 1 (i)

Fokus sampingan

12.1 aras 1 (i)

Sistem bahasa

Sintaksis

Pengisian kurikulum

1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral

2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama

3. KBT:KB-menjana idea

Pembelajaran kontekstual

4.BBB: Buku rujukan

Aktiviti

1.Perbincangan kelas.

2.Latihan kumpulan

-mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru.

3.Pembentangan oleh wakil kumpulan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 70% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi.

 

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5MPV (24 orang)

Masa

8.15 – 9.25 a.m

Tajuk

Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan.

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam ayat.

Fokus utama

8.1 Aras 1 (iv)

Fokus sampingan

3.1 Aras 1 (i)

Aktiviti

1.Latihan kumpulan

– mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi.

2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan.

Sistem bahasa

Sintaksis, morfologi

Pengisian kurikulum

1.Ilmu:Kemasyarakatan

2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama

3.KBT: KB-menyelesai masalah

BCB

4.BBB: Buku rujukan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 80% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat.


 

KHAMIS (11 NOVEMBER 2010)

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5MPV (24 orang)

Masa

8.15 – 9.25 a.m

Tajuk

Karangan perbincangan

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menulis satu perenggan isi .

Fokus utama

8.3 aras 1 (i)

Fokus sampingan

12.1 aras 1 (i)

Sistem bahasa

Sintaksis

Pengisian kurikulum

1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral

2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama

3. KBT:KB-menjana idea

Pembelajaran kontekstual

4.BBB: Buku rujukan

Aktiviti

1.Perbincangan kelas.

2.Latihan kumpulan

-mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru.

3.Pembentangan oleh wakil kumpulan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 60% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi.

 

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5S2(37 orang)

Masa

9.45 – 10.55 a.m

Tajuk

Karangan perbincangan

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menulis satu perenggan isi.

Fokus utama

8.3 aras 1 (i)

Fokus sampingan

12.1 aras 1 (i)

Sistem bahasa

Sintaksis

Pengisian kurikulum

1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral

2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama

3. KBT:KB-menjana idea

Pembelajaran kontekstual

4.BBB: Buku rujukan

Aktiviti

1.Perbincangan kelas.

2.Latihan kumpulan

-mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru.

3.Pembentangan oleh wakil kumpulan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 90% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi.

 

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5S4 (37 orang)

Masa

11.30 – 12.40 p.m

Tajuk

Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan.

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam ayat.

Fokus utama

8.1 Aras 1 (iv)

Fokus sampingan

3.1 Aras 1 (i)

Aktiviti

1.Latihan kumpulan

– mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi.

2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan.

Sistem bahasa

Sintaksis, morfologi

Pengisian kurikulum

1.Ilmu:Kemasyarakatan

2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama

3.KBT: KB-menyelesai masalah

BCB

4.BBB: Buku rujukan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 80% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat.


 

JUMAAT (12 NOVEMBER 2010)

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5S4 (37 orang)

Masa

7.05 - 8.15 a.m

Tajuk

Karangan perbincangan

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menulis satu perenggan isi .

Fokus utama

8.3 aras 1 (i)

Fokus sampingan

12.1 aras 1 (i)

Sistem bahasa

Sintaksis

Pengisian kurikulum

1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral

2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama

3. KBT:KB-menjana idea

Pembelajaran kontekstual

4.BBB: Buku rujukan

Aktiviti

1.Perbincangan kelas.

2.Latihan kumpulan

-mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru.

3.Pembentangan oleh wakil kumpulan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 70% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi.

 

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5S2 (37 orang)

Masa

9.40 – 10.40 a.m

Tajuk

Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan.

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam ayat.

Fokus utama

8.1 Aras 1 (iv)

Fokus sampingan

3.1 Aras 1 (i)

Aktiviti

1.Latihan kumpulan

– mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi.

2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan.

Sistem bahasa

Sintaksis, morfologi

Pengisian kurikulum

1.Ilmu:Kemasyarakatan

2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama

3.KBT: KB-menyelesai masalah

BCB

4.BBB: Buku rujukan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 90% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat.

 

Subjek

Bahasa Malaysia

Kelas

5K1 (41 orang)

Masa

10.40 - 11.40 a.m

Tajuk

Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan.

Objektif

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam ayat.

Fokus utama

8.1 Aras 1 (iv)

Fokus sampingan

3.1 Aras 1 (i)

Aktiviti

1.Latihan kumpulan

– mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi.

2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan.

Sistem bahasa

Sintaksis, morfologi

Pengisian kurikulum

1.Ilmu:Kemasyarakatan

2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama

3.KBT: KB-menyelesai masalah

BCB

4.BBB: Buku rujukan.

Refleksi

Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 70% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat.

No comments:

Post a Comment