MINGGU KEEMPAT PULUH LIMA
ISNIN (8 NOVEMBER 2010)
( CUTI REHAT KHAS ) | |
SELASA ( 9 NOVEMBER 2010 )
P & P dibatalkan disebabkan pemulangan buku teks tingkatan 5. | |
RABU (10 NOVEMBER 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (41 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Karangan perbincangan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan -mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru. 3.Pembentangan oleh wakil kumpulan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 70% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Latihan kumpulan – mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi. 2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan. |
Sistem bahasa | Sintaksis, morfologi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menyelesai masalah BCB 4.BBB: Buku rujukan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 80% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat. |
KHAMIS (11 NOVEMBER 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan perbincangan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan -mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru. 3.Pembentangan oleh wakil kumpulan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 60% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2(37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Karangan perbincangan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan -mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru. 3.Pembentangan oleh wakil kumpulan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 90% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 11.30 – 12.40 p.m |
Tajuk | Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Latihan kumpulan – mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi. 2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan. |
Sistem bahasa | Sintaksis, morfologi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menyelesai masalah BCB 4.BBB: Buku rujukan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 80% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat. |
JUMAAT (12 NOVEMBER 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Karangan perbincangan |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan -mengembangkan salah satu isi berdasarkan tajuk yang diberikan oleh guru. 3.Pembentangan oleh wakil kumpulan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 70% daripada pelajar memenuhi kriteria yang diperlukan dalam mengembangkan isi. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 9.40 – 10.40 a.m |
Tajuk | Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Latihan kumpulan – mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi. 2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan. |
Sistem bahasa | Sintaksis, morfologi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menyelesai masalah BCB 4.BBB: Buku rujukan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 90% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (41 orang) |
Masa | 10.40 - 11.40 a.m |
Tajuk | Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 3.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Latihan kumpulan – mengenal pasti dan membetulkan satu kesalahan ejaan dan satu kesalahan imbuhan dalam 7 ayat yang diberi. 2.Pembentangan jawapan oleh wakil kumpulan. |
Sistem bahasa | Sintaksis, morfologi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-menyelesai masalah BCB 4.BBB: Buku rujukan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Hasil penyemakan bersama, 70% daripada pelajar berjaya mengenal pasti serta membetulkan kesalahan yang terdapat dalam ayat. |
No comments:
Post a Comment