MINGGU ENAM BELAS
ISNIN (19 APRIL 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Sinopsis dan tema novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menyenarai peristiwa yang berkaitan dengan tema. 3.Bercerita |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya satu peristiwa berkaitan tema. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Sinopsis dan tema novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menyenarai peristiwa yang berkaitan dengan tema. 3.Bercerita |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya satu peristiwa berkaitan tema. |
SELASA (20 APRIL 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Sinopsis dan tema novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menyenarai peristiwa yang berkaitan dengan tema. 3.Bercerita |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya satu peristiwa berkaitan tema. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Sinopsis dan tema novel Seteguh Karang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menyenarai peristiwa yang berkaitan dengan tema. 3.Bercerita |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:kesabaran, tanggungjawab,kasih sayang 3.KBT: KB-mengitlak, menjana idea Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Novel Seteguh Karang |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya satu peristiwa berkaitan tema. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 10.55 – 12.05 p.m |
Tajuk | Ayat Perintah |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menyenarai ayat perintah mengikut jenis dari petikan. |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kemasyarakatan 2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama 3.KBT: KB-mengkategori, menganalisis Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Buku teks m/s 151, 152, 160 dan 161. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Objekrtif pelajaran tercapai. |
RABU (21 APRIL 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan berdasarkan bahan rangsangan (Carta aliran – Gejala buli di sekolah ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan –menulis karangan yang lengkap. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4(37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 A.m |
Tajuk | Menukar ayat songsang kepada ayat biasa |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerajinan 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-bahan edaran, buku kerja |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas 2.Latihan individu – menukar 5 ayat songsang kepada ayat biasa. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 80% mencapai objektif pelajaran. |
KHAMIS (22 APRIL 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan berdasarkan bahan rangsangan (Carta aliran – Gejala buli di sekolah ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan –menulis karangan yang lengkap. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV ( 24 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Rumusan ( Kekangan pemupukan nilai murni dalam masyarakat dan kepentingannya ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu –menulis rumusan yang lengkap. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 70 % daripada pelajar berjaya menulis rumusan yang betul. |
JUMAAT (23 APRIL 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Rumusan ( Kekangan pemupukan nilai murni dalam masyarakat dan kepentingannya ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.3 aras 1 (i) |
Fokus sampingan | 12.1 aras 1 (i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan. Penerapan nilai moral 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea Pembelajaran kontekstual 4.BBB: Bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu –menulis rumusan yang lengkap. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 70 % daripada pelajar berjaya menulis rumusan yang betul. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 9.40 - 10.40 a.m |
Tajuk | Menukar ayat susunan biasa kepada ayat susunan songsang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerajinan 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – menukar 8 ayat susunan biasa kepada ayat susunan songsang. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 90% mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 10.40 – 11.40 a.m |
Tajuk | Menukar ayat susunan biasa kepada ayat susunan songsang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis, kosa kata |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerajinan 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – menukar 5 ayat susunan biasa kepada ayat susunan songsang. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 80% mencapai objektif pelajaran. |
No comments:
Post a Comment