MINGGU KELIMA
ISNIN (1 FEBRUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Drama Jangan Bunuh Rama-Rama |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. 3.melengkapkan teks |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi, kosa kata |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, keinsafan 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki.70% daripada pelajar mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Drama Jangan Bunuh Rama-Rama |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Perbincangan kumpulan pelajar. 3.Aktviti ' Kerusi Panas' |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab,keinsafan 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki. |
SELASA (2 FEBRUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Drama Jangan Bunuh Rama-Rama |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. 3.melengkapkan teks |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi, kosa kata |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, keinsafan 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki.80% daripada pelajar mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15-9.25 a.m |
Tajuk | Drama Jangan Bunuh Rama-Rama |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Perbincangan kumpulan pelajar – Menjawab 3 soalan pemahaman |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab,keinsafan 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki.90% daripada kumpulan pelajar berjaya menjawab soalan pemahaman. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 10.55 – 12.05 p.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Ayat aktif tak transitif berpola FN+Fkttr) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis ( Ayat aktif tak transitif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 89-91. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – jenis dan contoh ayat aktif tak tansitif. 2.Aktiviti kumpulan dan kelas – menganalisis 3 ayat aktif tak transitif. |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. |
RABU (3 FEBRUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat (Pendahuluan dan penutup)
|
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-buku rujukan , bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan kumpulan – menulis satu perenggan pendahuluan dan satu perenggan penutup tentang sebab-sebab berlaku masalah kesesakan lalu lintas . |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 80% daripada kumpulan pelajar mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 -10.55 a.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Ayat aktif tak transitif berpola FN+Fkttr) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis ( Ayat aktif tak transitif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 89-91. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – jenis dan contoh ayat aktif tak tansitif. 2.Aktiviti kumpulan dan kelas – menganalisis 6 ayat aktif tak transitif. |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. |
KHAMIS (4 FEBRUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat (Pendahuluan dan penutup) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-buku rujukan , bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – cara menulis pendahuluan dan penutup karangan. 2.Latihan individu – menulis satu perenggan pendahuluan dan satu perenggan penutup tentang sebab-sebab berlaku masalah kesesakan lalu lintas . |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 80% daripada pelajar yang menghantar latihan mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat (Pendahuluan dan penutup) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-buku rujukan , bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan dan aktiviti kumpulan – menulis satu perenggan pendahuluan dan satu perenggan tentang langkah- langkah menghidupkan semula permainan tradisional. 3.Pembentangan hasil perbicangan kumpulan. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
JUMAAT (5 FEBRUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat (Pendahuluan dan penutup) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-buku rujukan , bahan edaran |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – cara menulis pendahuluan dan penutup karangan. 2.Latihan individu – menulis satu perenggan pendahuluan dan satu perenggan penutup tentang langkah-langkah pihak sekolah menangani masalah keruntuhan akhlak. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 80% daripada pelajar yang menghantar latihan mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 9.40 -10.40 a.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Ayat aktif tak transitif berpola FN+Fkttr) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis ( Ayat aktif tak transitif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 89-91. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – jenis dan contoh ayat aktif tak tansitif. 2.Latihan individu – menganalisis 10 ayat aktif tak transitif. |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 10.40 – 11.40 a.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Ayat aktif tak transitif berpola FN+Fkttr) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Sintaksis ( Ayat aktif tak transitif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 89-91. |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas – jenis dan contoh ayat aktif tak tansitif. 2.Aktiviti kumpulan dan kelas – menganalisis 3 ayat aktif tak transitif. |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. |
SABTU (6 FEBRUARI 2010) (GANTIAN JUMAAT) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Pantun Lapan Kerat & Sajak Keindahan yang Hilang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. 3.Penerangan guru. 4.Melengkapkan teks. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 9.40 – 10.40 a.m |
Tajuk | Pantun Lapan Kerat & Sajak Keindahan yang Hilang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. 3.Berbalas pantun & mendeklamasi sajak. 4,Latihan individu - Menjawab 6 soalan pemahaman. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (42 orang) |
Masa | 10.40 – 11.40 a.m |
Tajuk | Pantun Lapan Kerat & Sajak Keindahan yang Hilang |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. 3.Penerangan guru. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
No comments:
Post a Comment