MINGGU KETIGA
ISNIN (18 JANUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Prosa Tradisional - Sabor |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Prosa Tradisional - Sabor |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. 3.Latihan individu - Melengkapkan teks. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki. |
SELASA (19 JANUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (47 orang) |
Masa | 7.05 – 8.15 a.m |
Tajuk | Prosa Tradisional - Sabor |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Prosa Tradisional - Sabor |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Fokus utama | 10.1 Aras 1 (iv) |
Fokus sampingan | 9.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.menulis nota. 3.Latihan individu - Melengkapkan teks. |
Sistem bahasa | Sintaksis, sebutan & intonasi |
Pengisian kurikulum | 1.Ilmu:Kesusasteraan Melayu 2.Nilai:semangat bermasyarakat, tanggungjawab 3.KBT: KB-mengitlak, mencirikan Kecerdasan pelbagai 4.BBB: Antologi Kerusi |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. Pelajar dapat menyenarai sekurang-kurangnya 3 elemen sastera yang dikehendaki. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 10.55 – 12.05 p.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Kata Adjektif, Kata Adjektif Terbitan,Kata Penguat dan Frasa Adjektif ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Morfologi ( Kata adjektif, kata penguat, frasa adjektif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 55-59,65-69 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Aktiviti kelas – melangkap teks dengan kata adjektif yang sesuai. - memadan terbitan yang sesuai untuk kata adjektif. |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. Para pelajar dapat mengesan kesilapan hasil perbincangan kelas. |
RABU (20 JANUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (47 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat ( pengembangan isi )
|
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis (ayat topik, ayat huraian, ayat contoh, ayat penyimpul) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-Buku teks (muka surat 92), buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Penerangan guru – satu kebaikan belajar di sekolah berasrama. 3.Aktiviti kumpulan – menulis satu perenggan isi tentang kebaikan belajar di sekolah berasrama. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 70% daripada pelajar mencapai objektif. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (37 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Kata Adjektif, Kata Adjektif Terbitan,Kata Penguat dan Frasa Adjektif ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Morfologi ( Kata adjektif, kata penguat, frasa adjektif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 55-59,65-69 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu –mengenal pasti pola ayat bagi dua ayat yang diberi. |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. |
KHAMIS (21 JANUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (37 orang) |
Masa | 8.15 – 9.25 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat ( pengembangan isi )
|
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis (ayat topik, ayat huraian, ayat contoh, ayat penyimpul) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-Buku teks (muka surat 92), buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – menulis satu perenggan isi tentang kebaikan belajar di sekolah berasrama. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 80% daripada pelajar mencapai objektif pelajaran. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 9.45 – 10.55 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat ( pengembangan isi )
|
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis (ayat topik, ayat huraian, ayat contoh, ayat penyimpul) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-Buku teks (muka surat 92), buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Penerangan guru – satu kebaikan belajar di sekolah berasrama. 3.Aktiviti kumpulan – menulis satu perenggan isi tentang kebaikan belajar di sekolah berasrama. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. 70% daripada pelajar mencapai objektif pelajaran. |
JUMAAT (22 JANUARI 2010) | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S4 (34 orang) |
Masa | 7.05 - 8.15 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat ( pengembangan isi )
|
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis (ayat topik, ayat huraian, ayat contoh, ayat penyimpul) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-Buku teks (muka surat 92), buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – menulis satu perenggan isi tentang kebaikan belajar di sekolah berasrama. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (34 orang) |
Masa | 9.40 – 10.40 a.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Kata Adjektif, Kata Adjektif Terbitan,Kata Penguat dan Frasa Adjektif ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Morfologi ( Kata adjektif, kata penguat, frasa adjektif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 55-59,65-69 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – mengenal pasti pola bagi dua ayat yang diberi. - mengenal pasti peluasan ayat berpola bagi dua ayat yang diberi |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5K1 (47 orang) |
Masa | 10.40 – 11.40 a.m |
Tajuk | Tatabahasa ( Kata Adjektif, Kata Adjektif Terbitan,Kata Penguat dan Frasa Adjektif ) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 8.1 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 7.3 Aras 1 (iii) |
Sistem bahasa | Morfologi ( Kata adjektif, kata penguat, frasa adjektif) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-mengelas 4.BBB-Buku teks m/s 55-59,65-69 |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Aktiviti kelas – melengkap teks dengan kata adjektif yang sesuai. |
Refleksi | Aktiviti kelas berjalan lancar. Para pelajar dapat mengesan kesilapan hasil perbincangan kelas. |
SABTU (23 JANUARI 2010) GANTIAN HARI KHAMIS | |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5S2 (34 orang) |
Masa | 8.15 – 9.15 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat (Punca-punca pencemaran alam sekitar) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis (ayat topik, ayat huraian, ayat contoh, ayat penyimpul) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-Buku teks (muka surat 92), buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Latihan individu – menulis pendahuluan, satu perenggan isi tentang punca pencemaran alam sekitar dan penutup. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
Subjek | Bahasa Malaysia |
Kelas | 5MPV (24 orang) |
Masa | 9.30 – 10.30 a.m |
Tajuk | Karangan pendapat (Punca-punca pencemaran alam sekitar) |
Objektif | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Fokus utama | 12.3 Aras 1 (ii) |
Fokus sampingan | 8.1 Aras 1(i) |
Sistem bahasa | Sintaksis (ayat topik, ayat huraian, ayat contoh, ayat penyimpul) |
Pengisian kurikulum | 1. Ilmu:kemasyarakatan 2. Nilai:tanggungjawab, kerjasama 3. KBT:KB-menjana idea 4.BBB-Buku teks (muka surat 92), buku rujukan |
Aktiviti | 1.Perbincangan kelas. 2.Aktiviti kelas –satu perenggan isi tentang punca pencemaran alam sekitar. |
Refleksi | Perbincangan kelas berjalan lancar. |
No comments:
Post a Comment