Thursday, June 13, 2013

RPH Minggu 24



MINGGU KEDUAPULUH EMPAT
ISNIN (10 JUN 2013)

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
4K5 (41 orang)
Masa
7.05 - 8.15 a.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 1-Bahagian A )
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
1.       Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
Fokus utama
12.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Para pelajar membuat pembetulan.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
4K7 (41 orang)
Masa
10.55 – 12.05 p.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 1-Bahagian A )
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
1.       Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
Fokus utama
12.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Para pelajar membuat pembetulan.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

SELASA (11 JUN 2013)

Subjek
Pemulihan Bahasa Malaysia
Kelas
4K7 (41 orang)
Masa
7.05 - 8.15 a.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 1-Bahagian B)
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
1.       Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan respons terbuka.
Fokus utama
12.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Para pelajar membuat pembetulan.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
4K5 (41 orang)
Masa
10.20 – 11.30 a.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 1-Bahagian B )
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
1.       Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan respons terbuka.
Fokus utama
12.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Para pelajar membuat pembetulan.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
5K3 (34 orang)
Masa
11.30 – 12.40 p.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 1)
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
1.       Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan  dan karangan respons terbuka.
Fokus utama
12.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Para pelajar membuat pembetulan.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

RABU (12 JUN 2013)

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
5K3 (34 orang)
Masa
11.30 – 12.40 p.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 2 )
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Menulis rumusan dengan kaedah yang betul.
2.       Menjawab soalan pemahaman dengan betul.
3.       Membina ayat dengan gramatis.
4.       Menukar ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
5.       Mengenal pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan tatabahasa.
6.       Membina ayat daripada peribahasa yang diberi.
7.       Menjawab soalan pemahaman novel.
Fokus utama
9.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Menulis semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan yang diberi.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
4K7 (41 orang)
Masa
10.20 - 11.30 a.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 2 )
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Menulis rumusan dengan kaedah yang betul.
2.       Menjawab soalan pemahaman dengan betul.
Fokus utama
9.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Menulis semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan yang diberi.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

KHAMIS (13 JUN 2013)

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
4K5 (41 orang)
Masa
8.15 – 9.25 a.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 2 )
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Menulis rumusan dengan kaedah yang betul.
2.       Menjawab soalan pemahaman dengan betul.
3.       Membina ayat dengan gramatis.
4.       Menukar ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
5.       Mengenal pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan tatabahasa.
6.       Membina ayat daripada peribahasa yang diberi.
7.       Menjawab soalan pemahaman novel.
Fokus utama
9.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Menulis semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan yang diberi.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

JUMAAT (14 JUN 2013)

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
5K3 (34 orang)
Masa
7.05 – 8.15 a.m
Tajuk
Tatabahasa
( Membetul kesalahan ejaan, imbuhan, istilah dan kesalahan tatabahasa)
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenal pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah dan tatabahasa.
Fokus utama
9.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Para pelajar menulis kesalahan serta  jawapan yang betul.
2.Perbincangan kelas-jawapan yang diberi pelajar.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Buku Kerja
Refleksi
90 % daripada pelajar dapat mengenal pasti kesalahan serta memberikan jawapan yang tepat.

Subjek
Bahasa Malaysia
Kelas
4K7 (41 orang)
Masa
9.40 – 10.40 a.m
Tajuk
Pembetulan ( Kertas 2 – tatabahasa & novel )
Objektif
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Membina ayat dengan gramatis.
2.       Menukar ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
3.       Mengenal pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan tatabahasa.
4.       Membina ayat daripada peribahasa yang diberi.
5.       Menjawab soalan pemahaman novel.
Fokus utama
9.1   Aras 1 (iv)
Fokus sampingan
8.1  Aras 1 (i)
Aktiviti
1.Perbincangan kelas.
2.Menulis semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan yang diberi.
Sistem bahasa
Sintaksis, kosa kata, peribahasa
Pengisian kurikulum
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan, tanggungjawab, kerjasama
3.KBT: KB-menjana idea
            Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
Refleksi
Perbincangan kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.

No comments:

Post a Comment