MINGGU KEDUAPULUH
EMPAT
ISNIN (10 JUN 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1-Bahagian A )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
10.55 –
12.05 p.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1-Bahagian A )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
SELASA (11 JUN 2013)
|
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
7.05 - 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1-Bahagian B)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan respons terbuka.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
10.20 –
11.30 a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1-Bahagian B )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan respons terbuka.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1)
|
Objektif
|
Pada akhir pelajaran,
pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan dan karangan respons terbuka.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
RABU (12 JUN 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menulis
rumusan dengan kaedah yang betul.
2.
Menjawab
soalan pemahaman dengan betul.
3.
Membina
ayat dengan gramatis.
4.
Menukar
ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
5.
Mengenal
pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan
tatabahasa.
6.
Membina
ayat daripada peribahasa yang diberi.
7.
Menjawab
soalan pemahaman novel.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan
yang diberi.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
10.20 -
11.30 a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menulis
rumusan dengan kaedah yang betul.
2.
Menjawab
soalan pemahaman dengan betul.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan
yang diberi.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
KHAMIS (13 JUN 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K5 (41
orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menulis
rumusan dengan kaedah yang betul.
2.
Menjawab
soalan pemahaman dengan betul.
3.
Membina
ayat dengan gramatis.
4.
Menukar
ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
5.
Mengenal
pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan
tatabahasa.
6.
Membina
ayat daripada peribahasa yang diberi.
7.
Menjawab
soalan pemahaman novel.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan
yang diberi.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
JUMAAT (14 JUN 2013)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5K3 (34
orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Tatabahasa
( Membetul
kesalahan ejaan, imbuhan, istilah dan kesalahan tatabahasa)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengenal
pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah dan tatabahasa.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Para
pelajar menulis kesalahan serta
jawapan yang betul.
2.Perbincangan
kelas-jawapan yang diberi pelajar.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB: Buku
Kerja
|
Refleksi
|
90 %
daripada pelajar dapat mengenal pasti kesalahan serta memberikan jawapan yang
tepat.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (41
orang)
|
Masa
|
9.40 – 10.40
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 – tatabahasa & novel )
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat:
1.
Membina
ayat dengan gramatis.
2.
Menukar
ayat cakap ajuk kepada ayat cakap pindah.
3.
Mengenal
pasti serta membetulkan kesalahan ejaan, imbuhan, istilah serta kesalahanan
tatabahasa.
4.
Membina
ayat daripada peribahasa yang diberi.
5.
Menjawab
soalan pemahaman novel.
|
Fokus utama
|
9.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula jawapan yang sesuai bagi setiap bahagian berdasarkan skema jawapan
yang diberi.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2.
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
Thursday, June 13, 2013
RPH Minggu 24
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment