ISNIN (29
OKTOBER 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3
(33 orang )
|
Masa
|
7.05
– 8.15 am
|
Tajuk
|
Pembetulan
Kertas 1 ( Bahagian B )
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan
respon terbuka.
2.
Menulis karangan yang lengkap serta format yang
betul.
|
Fokus
utama
|
12.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
1.
Perbincangan kelas – pembetulan jawapan serta cara
menjawab bahagian B.
2.
Para pelajar membuat pembetulan dengan menulis
semula karangan berdasarkan perbincangan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
sekitar, kesihatan
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Kertas
soalan, kertas jawapan pelajar, skema jawapan
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7
(38 orang )
|
Masa
|
8.15
– 9.25 am
|
Tajuk
|
Pembetulan
Kertas 1 ( Bahagian A )
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
3.
Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan
berdasarkan bahan rangsangan.
4.
Menulis karangan berdasarkan bahan rangsangan yang
betul.
|
Fokus
utama
|
12.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
3.
Perbincangan kelas – pembetulan jawapan serta cara
menjawab bahagian A.
4.
Para pelajar membuat pembetulan dengan menulis
semula karangan berdasarkan perbincangan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
sekitar, kesihatan
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Kertas
soalan, kertas jawapan pelajar, skema jawapan
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
SELASA (30
OKTOBER 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5S2
(36 orang )
|
Masa
|
8.15
– 9.25 am
|
Tajuk
|
Ulangkaji
novel
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab dua soalan pemahaman dengan teknik dan
jawapan yang betul.
|
Fokus
utama
|
10.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
1.
Perbincangan kelas .
2.
Latihan kumpulan
i.
membandingkan satu peristiwa yang mengandungi
unsur saspens berdasarkan dua buah novel.
ii.
Membandingkan satu latar masyarakat berdasarkan
dua buah novel.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Buku
rujukan, buku kerja
|
Refleksi
|
Latihan
berkumpulan dapat dilaksanakan dan setiap kumpulan berjaya memperoleh jawapan
hasil perbincangan dalam kelas.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4S3
(29 orang )
|
Masa
|
9.45
– 10.55 am
|
Tajuk
|
Pembetulan
Kertas 1 ( Bahagian B )
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan
respon terbuka.
2.
Menulis karangan yang lengkap serta format yang
betul.
|
Fokus
utama
|
12.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
1.
Perbincangan kelas – pembetulan jawapan serta cara
menjawab bahagian B.
2.
Para pelajar membuat pembetulan dengan menulis
semula karangan berdasarkan perbincangan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
sekitar, kesihatan
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Kertas
soalan, kertas jawapan pelajar, skema jawapan
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3
(33 orang )
|
Masa
|
10.55
– 12.05 pm
|
Tajuk
|
Pembetulan
Kertas 2 ( Rumusan )
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan dalam menulis rumusan.
2.
Menulis rumusan dengan format yang betul.
|
Fokus
utama
|
12.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
1.
Perbincangan kelas – pembetulan jawapan serta cara
menjawab rumusan.
2.
Para pelajar membuat pembetulan dengan menulis
semula rumusan berdasarkan perbincangan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
persekolahan
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Kertas
soalan, kertas jawapan pelajar, skema jawapan
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
RABU (31
OKTOBER 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4S3
(29 orang )
|
Masa
|
7.05
– 8.15 am
|
Tajuk
|
Pembetulan
Kertas 2 ( Rumusan dan pemahaman)
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan dalam menulis rumusan.
2.
Menulis rumusan dengan format yang betul.
3.
Menjawab soalan pemahaman dengan jawapan yang
betul.
|
Fokus
utama
|
12.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
1.
Perbincangan kelas – pembetulan jawapan serta cara
menjawab rumusan.
2.
Para pelajar membuat pembetulan dengan menulis
semula rumusan berdasarkan perbincangan.
3.
Para pelajar menulis jawapan pemahaman yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
persekolahan,Kesusasteraan Melayu
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Kertas
soalan, kertas jawapan pelajar, skema jawapan
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7
(38 orang )
|
Masa
|
9.45
– 10.55 am
|
Tajuk
|
Pembetulan
Kertas 1 ( Bahagian B )
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan dalam penulisan karangan
respon terbuka.
2.
Menulis karangan yang lengkap serta format yang
betul.
|
Fokus
utama
|
12.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
1.
Perbincangan kelas – pembetulan jawapan serta cara
menjawab bahagian B.
2.
Para pelajar membuat pembetulan dengan menulis
semula karangan berdasarkan perbincangan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
sekitar, kesihatan
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Kertas
soalan, kertas jawapan pelajar, skema jawapan
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
KHAMIS (1
NOVEMBER 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3
(33 orang )
|
Masa
|
7.05
– 8.15 am
|
Tajuk
|
Pembetulan
Kertas 2 ( Pemahaman)
|
Objektif
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan pemahaman dengan jawapan yang
betul.
|
Fokus
utama
|
12.1
Aras 1 (i)
|
Fokus
sampingan
|
9.1
Aras 1(i)
|
Aktiviti
|
1.
Para pelajar menulis jawapan pemahaman yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Alam
persekolahan, Kesusasteraan Melayu
2.Nilai:Tanggungjawab,
kerajinan
3.KBT:KB-menjana
idea
Pembelajaran Kontekstual
4.BBB:Kertas
soalan, kertas jawapan pelajar, skema jawapan
|
Refleksi
|
Aktiviti
pembetulan berjalan lancar.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5S2
(36 orang )
|
Masa
|
8.15
– 9.25 am
|
Refleksi
|
Tiada
sesi pengajaran dan pembelajaran memandangkan Majlis Mohon Restu diadakan.
|
JUMAAT (2
NOVEMBER 2012)
CUTI
SAMBILAN
( ALL SOUL’S DAY )
|
|
SABTU (3
NOVEMBER 2012)
HARI
PENYAMPAIAN HADIAH / GRADUASI
TINGKATAN 6 ATAS
|
Thursday, November 8, 2012
RPH Minggu 44
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment