MINGGU KEDUAPULUH EMPAT
ISNIN (11 JUN 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (40
orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian A)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
2.
Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3 (34
orang)
|
Masa
|
10.20 –
11.30 a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian A)
|
Objektif
|
Pada akhir pelajaran,
pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
2.
Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
SELASA (12 JUN 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5S2 (36
orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian A)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
2.
Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4S3 (29
orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Refleksi
|
Tiada P
& P dijalankan. Mesyuarat rumah sukan.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3 (34 orang)
|
Masa
|
11.30 –
12.40 p.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian B)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan .
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
pembetulan berdasarkan skema jawapan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
RABU (13 JUN 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4S3 (29
orang)
|
Masa
|
7.05 -
8.15 a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian A)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan berdasarkan bahan rangsangan .
2.
Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan dengan format yang betul.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
semula karangan berdasarkan bahan rangsangan yang betul.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn A )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (40 orang)
|
Masa
|
9.45 – 10.55
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian B)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan .
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
pembetulan berdasarkan skema jawapan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
KHAMIS (14 JUN 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K3 (34
orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )-Rumusan & Pemahaman
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kesalahan dan membetulkan kesilapan menulis rumusan dengan format yang
sepatutnya .
2.
Mengenal
pasti kesalahan dan membetulkan jawapan pemahaman.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras
1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan berdasarkan jawapan yang dibincangkan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea, menyenarai
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa Malaysia
|
Kelas
|
5S2 (36 orang)
|
Masa
|
8.15 – 9.25
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian B)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan .
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
pembetulan berdasarkan skema jawapan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
JUMAAT (15 JUN 2012)
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4K7 (40
orang)
|
Masa
|
7.05 – 8.15
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )-Rumusan & Pemahaman
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kesalahan dan membetulkan kesilapan menulis rumusan dengan format yang
sepatutnya .
2.
Mengenal
pasti kesalahan dan membetulkan jawapan pemahaman.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan berdasarkan jawapan yang dibincangkan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata
|
Pengisian kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea, menyenarai
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
5S2 (36
orang)
|
Masa
|
9.40 – 10.40
a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 2 )- Rumusan & Pemahaman
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kesalahan dan membetulkan kesilapan menulis rumusan dengan format yang
sepatutnya .
2.
Mengenal
pasti kesalahan dan membetulkan jawapan pemahaman.
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Para
pelajar membuat pembetulan berdasarkan jawapan yang dibincangkan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea, menyenarai
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 2
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
|
|
Subjek
|
Bahasa
Malaysia
|
Kelas
|
4S3 (29 orang)
|
Masa
|
10.40 –
11.40 a.m
|
Tajuk
|
Pembetulan (
Kertas 1 – Bahagian B)
|
Objektif
|
Pada akhir
pelajaran, pelajar dapat;
1.
Mengenal
pasti kelemahan dalam penulisan karangan .
|
Fokus utama
|
12.1 Aras 1 (iv)
|
Fokus
sampingan
|
8.1 Aras 1 (i)
|
Aktiviti
|
1.Perbincangan
kelas.
2.Menulis
pembetulan berdasarkan skema jawapan.
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis,
kosa kata, peribahasa
|
Pengisian
kurikulum
|
1.Ilmu:Kemasyarakatan
2.Nilai:kerajinan,
tanggungjawab, kerjasama
3.KBT:
KB-menjana idea
Kecerdasan pelbagai
4.BBB:
Kertas jawapan pelajar, skema jawapan Bahasa Malaysia Kertas 1 ( Bhgn B )
|
Refleksi
|
Perbincangan
kelas berjalan lancar. Objektif pelajaran tercapai.
|
RPH Minggu 25 dikemas kini. Tahniah.
ReplyDelete